" Škola u prirodi" je provedba jednodnevnog izleta za učenike 3. razreda osnovnih škola, koji provdimo već više godina uz podršku programa grada Karlovca  " Grad prijatelj djece".

Specifična skautska nastava u prirodi, skopčana sa uzbudljivim zajedničkim životom u prirodi, stvara posebno poticajnu atmosferu djeci, pa sve doživljeno i naučeno ostaje nezaboravna uspomena. U odgojnom pogledu, slobodno vrijeme djeteta od izuzetnog je utjecaja. To je vrijeme u kojem dijete i mlada osoba samostalno biraju svoje sadržaje na razini primarne grupe i generacijskih trendova u cjelini. Kako to znanost potvrđuje, često je taj utjecaj mnogo jači od utjecaja institucijskih autoriteta društva. Zato udruge poput skautske mogu biti izuzetno koristan partner institucijama prosvjete u ostvarivanju plemenitog odgojno-obrazovnog cilja.

Priroda - najbolji odgojni ambijent

Sam ambijent prirode, naročito za gradsku djecu, od velike je vrijednosti zbog njenog neposrednog upoznavanja, stjecanja svijesti o njenoj vrijednosti i očuvanju, te zbog emotivnih doživljaja koje ona omogućuje. Po onome što nudi iskustvo izviđačke organizacije u Hrvatskoj i izviđačkog pokreta u cjelini, kreativno samoorganiziranje mladeži uz nenametljivu prisutnost odraslih, kroz sadržaje okrenute prvenstveno ambijentu življenja u prirodi, veoma su pouzdan put ka pozitivnim odgojnim učincima. Iz čitavog znanstvenog iskustva s tog područja, nije slučajno u školske programe bilo stavljeno logorovanje u prirodi za djecu viših razreda osnovne škole.

Cilj projekta:

Kroz kratke radionice prirodnjaštva, po izviđačkom programu i metodama, animirati učenike za upoznavanje čarobnog svijeta prirode. Po  izviđačkim metodama i programu, kroz praktični rad i život u ambijentu prirode učvrstiti znanja o prirodi iz redovnih školskih programa. Istovremeno, pružiti djeci radost i veselje zajedničkog boravka u prirodi kroz prateće aktivnosti izviđačkih sadržaja: igra, pjesma, natjecanja, ručni rad, sređivanje prostora i njegovo odgovorno korištenje.

Mjesto provođenja projekta:
Izviđački dom Donji Velemerić, smješten na uzvisini uza sami rub šume tik do prometnice  G. Velemerić -Malići (poznato po uređenom kupalištu, udaljenom od doma 1 km). Nedaleko doma nalazi se brdo Martinšćak (346 m) poznato planinarsko izletište i KT HPO 7.3. (omiljeno izletište Dragojle Jarnević) na kojem je smještena crkvica Sv. Martina po kojoj je i dobio ime.

Vrijeme provođenja i trajanje projekta

Provođenje aktivnosti “Škole u prirodi” najpovoljnije je kroz jednodnevne izlete s polaskom u 08,00 sati iz Karlovca, posebnim autobusom. Povratak u Karlovac u 18,00 sati istog dana. Vožnja traje oko 15 minuta. S obzirom na vremenske uvjete najpovoljniji termini su proljeće i rana jesen tekuće godine.

Za sve polaznike jednodnevnog izleda  osigurani su hrana i piće kroz cijeli dan aktivnosti.

Neka iskustva  učenika:

Marija: Meni je na izletu u Donjem Velemeriću bilo super. Najzabavnija mij e bila igra u šatoru. Ovo mi je bio naj naj izlet.

Lorena: Jako sam se lijepo provela. Veselila sam se kad su digli zastavu. Najlješte mi je bilo kada mso se igrali zamaja. Grah mije bio jako fin.

Malika: Bilo mi je jako zabavno. Najazabavnije mi je bilo kada smo se igrali u šatoru. Također bilo je zabavno učiti pjesmje i igrati razne igre, istraživati prirodu, crtati i pisati.

Tin: kada sam čuo da idemo u Donji Velemerić, mislio sam da će biti baš kao u mojoj mašti, ali nije. Bio sam jako uzbuđen. Kada sam došao na odredište, shvatio sa da ništa nije kao u mojim mislima. Bilo je još i ljepštte, zanimljivije. Čaj je bio predobar.

Matteo: Meni je bilo jako lijepo na izletu. Glavni izviđač je bio jako dobar. Ručak je bio odličan. Uživao sam u svakom trenutku.

Lucija: Ovaj izlet bio mi je vrlo zanimliv. Puno sam naučila o brežuljakstom zavičaju. Uživala sam u igri s prijateljima, a  na kraju kada smo pekli jeger. Izlet će mi ostati u lijepom sjećanju.

Dominik: Proveo sam se lijepo na izletu. Najuzbudljivije mi je bilo kada smo se spuštali niz brdo. Bio sam iznenađen što smo sami pekli jeger. Htio bi se opet vratiti.

Neka iskustva učitelja - škola:

OŠ Grabrik: "Učenici su stekli skustvo o snalaženju u prioridi, pravilima ponašanja u  izviđačkom odredu, poticani su na brigu o prirodit, ali i brigu za vlastitio zdravlje.

Terenska nastava je bila kvalitetno planirana i realizirana na zadovoljstvo svih učenika, učiteljica i organizatora.

OŠ Dragojla Jarnević:  " Mišljenja smo da se radi o kvalitetnom i društveno opravdanom projektu. Napominjemo da je, na veliko zadovoljstvo zajedničkog boravka, i druženja učenika, učiteljica i izviđača, terenska nastava bila izuzetno dobro pripremljena i organizirana. Kako smo i EKO škola, izuzetno nam je važno odgojiti naraštaj koji će se odgovorno odnositi prema prirodi.

OŠ Banija" Izviđaniči su bili odlični domaćini svojim " malim prijatljima". Potrudili su se i uspjeli druženje pretvoriti u nezaboravan doživljaj. Djeca su od izviđača naučila da je priroda dar kojeg treba čuvati i štitit. Obnovili su neka znanja i spoznaje stečene na nastavi prirode i društva. Djeca su se sretna i zadovoljna vratila svojim kućama prepuna dojmova s ove vrlo dobro zamišljene i organizirane terenske nastave. Upotpunosti su ostvareni svi postavljeni ciljevi."